Департамент охорони здоровʼя Одеської міської ради
Асоціація сімейної медицини Одеського регіону
Програма
Майстер класу «Ожиріння у дітей етичні питання у рутинній практиці лікаря та медичної сестри»
12.12.2025 року
Цільова аудиторія: Дитяча гастроентерологія, Дитяча дерматовенерологія, Дитяча ендокринологія, Дитяча імунологія, Дитяча кардіологія, Дитяча кардіоревматологія, Дитяча неврологія, Дитяча нефрологія, Дитяча пульмонологія, Дитяча ревматологія, Дитяча фтизіатрія, Дитячі інфекційні хвороби, Медицина невідкладних станів, Педіатрія, Дитяча гінекологія, Дитяча ортопедія і травматологія, Дитяча отоларингологія, Дитяча офтальмологія, Дитяча хірургія, Організація і управління охороною здоров’я, Акушерська справа, Загальна практика — сімейна медицина, Лікувальна справа, Педіатрія , Рентгенологія, Сестринська справа, Функціональна діагностика
Місце проведення: м. Одеса, вул. Всєволода Змієнка, 10,
конференц зала, 2-й поверх
Місце проведення заходу забезпечене доступом до укриття місткість якого є достатньою для розміщення всіх учасників заходу
Тривалість заходу:
4,5 астрономічні години
6 академічних годин
|
11.00-11.15 |
Вітальне слово. Відкриття конференції. Пре-тест |
Валентина Величко завідуюча кафедри сімейної медицини, загальної практики та поліклінічної терапії ОНМедУ, директор КНП «ДКДЦ ім. Б.Я. Резніка» ОМР, д.мед.н., професор, м. Одеса |
|
11.15-11.45 |
Новітні погляди на ведення ожиріння у педіатричній практиці у контексті етичної медицини |
Ганна Пенчо, лікар-педіатр, медичний директор КНП «Дитячий консультативно-діагностичний центру імені академіка Б.Я. Резніка», ОМР |
|
11.45-12.15 |
Особливості етичного підходу до діагностики ожиріння у дітей |
Шаповалов Олексій, лікар-педіатр, КНП «Дитячий консультативно-діагностичний центр імені академіка Б.Я. Резніка», ОМР |
|
12.15-12.45 |
Генетичні синдроми, як предиктори розвитку ожиріння |
|
|
12.45-13.15 |
Основні напрямки профілактики ожиріння у дітей та підлітків. Повідомлення діагнозу батьком. Деонтологічні питання |
Дар’я ЛАГОДА доктор філософії з медицини (PhD), доцент кафедри сімейної медицини та поліклінічної терапії Одеського Національного Медичного Університету, Одеса, Україна Сімейний лікар КНП «Дитячий консультативно-діагностичний центр імені академіка Б.Я. Резніка», ОМР |
|
13.15-14.00 |
Лікування ожиріння у дітей та підлітків: сучасні етичні реалії сьогодення |
Шпак Олена, лікар-ендокринолог, КНП «Дитячий консультативно-діагностичний центр імені академіка Б.Я. Резніка», ОМР |
|
14.00-15.00 |
Клінічні кейси: етико-деонтологічні питання ведення дітей з ожирінням |
Валентина Величко завідуюча кафедри сімейної медицини, загальної практики та поліклінічної терапії ОНМедУ, директор КНП «ДКДЦ ім. Б.Я. Резніка» ОМР, д.мед.н., професор, м. Одеса |
|
15.00-15.20 |
Рефлексія та підведення підсумків |
Дар’я ЛАГОДА доктор філософії з медицини (PhD), доцент кафедри сімейної медицини та поліклінічної терапії Одеського Національного Медичного Університету, Одеса, Україна Сімейний лікар КНП «Дитячого консультативно-діагностичного центру імені академіка Б.Я. Резніка», Одеської міської ради |
|
15.20-23.59 |
Оцінювання набутих знань (тестування) |
|
АСОЦІАЦІЯ СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ ОДЕСЬКОГО РЕГІОНУ
Одеський національний медичний університет (ОНМУ), кафедра психіатрії,наркології, медичної психології та психотерапії
ТОВ МЦ «Феникс»
БО «БФ Східно Український центр захисту жінок»
Тренінг
«Стрес, психотравма, психічні розлади та стани залежності — сучасні методики діагностики та лікування»
Дата проведення: 20 жовтня – 22 грудня 2025 року
Локація: проведення на платформі «ZOOM»
Тривалість: 2 міс. (44 акад. год.; 38 астроном. год.)
Кількість учасників: 120
Сформувати цілісне уявлення про взаємозв’язок психіатричних розладів, кризових станів і залежностей, навчити ефективному розпізнаванню, супроводу та втручанню в цих сферах, з урахуванням сучасних міждисциплінарних підходів. А також надання практичних навичок та інформаціїї щодо координація з іншими надавачами послуг для посилення захисту та підтримання шляхів перенаправлення для отримання життєво важливих послуг.
Цільова аудиторія тренінгу – лікарі, парамедики, психологи, клінічні психологи, психотерапевти, студенти медичних та інших закладів, соціальні працівники, працівники освітніх закладів, волонтери, працівники державних структур захисту та оборони, а також цивільне населення.
Зміст тренінгу:
Покращити розуміння: Цілісного уявлення про взаємозв’язок психіатричних розладів, кризових станів і залежностей. Покращити ефективність розпізнавання, супроводу та втручання в цих сферах, з урахуванням сучасних міждисциплінарних підходів.
Практичні навички: Тренінг надасть учасникам практичні навички для надання психологічної допомоги, підтримки та супроводу у кризових ситуаціях, адиктивних випадках та психіатричних епізодах. Особливу увагу буде приділено вмінням ефективного розпізнавання клієнтів/пацієнтів та підтримку їх у процесі перенаправлення до інших спеціалізованих послуг, сприяючи їхньому психологічному відновленню з урахуванням міждисциплінарного підходу.
Доступні послуги та перенаправлення: Програма навчить учасників знати і ефективно використовувати існуючі послуги та можливості підтримки в адиктивних, психіатричних та кризових випадках, зокрема шляхом перенаправлення до психологічної, юридичної та медичної допомоги. Учасники зможуть практично відпрацювати навички на навчальному курсі та впровадити у власну практичну діяльність.
Після завершення тренінга учасники зможуть:
- Системно розуміти психічні розлади, гострі стресові реакції, адикцію— як окремих явищ, так і в їхньому перетині, їх особливості у дитячому та підлітковому віці.
- Здобуть базові та поглиблені навички кризової інтервенції. Алгоритмам дій при гострих стресових реакціях – розпізнавання нормальних та патологічних станів, протоколам допомоги.
- Розвинуть між професійне мислення — інтегрування знань психіатрії, психології та адиктології для кращої допомоги клієнтам/пацієнтам.
- Зменшення стигматизації психічних розладів і залежностей — через просвіту, емпатичну комунікацію та етичні підходи до взаємодії з клієнтами.
5. Розуміти основні цінності та поведінку, що сприяють наданню безпечних та підтримуючих послуг. - Усвідомлювати роль мультимодального підходу у наданні безпечних, підтримуючих послуг.
- Знати механізми перенаправлення та ресурси, доступні для постраждалих і фахівців.
Тренери:
- Євген Васильович Опря – Завідувач кафедри психіатрії, наркології, медичної психології та психотерапії Одеського національного медичного університету, доктор медичних наук, професор, лікар-психіатр, дитячий психіатр, нарколог, медичний психолог, психотерапевт, академік Національної Академії Наук Вищої Освіти України, віце-президент Асоціації психотерапевтів і психоаналітиків України, член президії Асоціації неврологів, психіатрів і наркологів України, тренер та супервізор програми дій ВООЗ із подолання прогалин у сфері охорони психічного здоров’я (mhGAP).
- Майя Михайлівна Грінько – Екстремальна психологиня, експертка з надання екстреної психологічної допомоги, ефективної комунікації, адаптації та відновлення в кризових умовах. Полковник служби цивільного захисту, керівниця психологічної служби (радниця з гендерних питань) ГУ ДСНС України в Одеській області в 2015-2023 рр., членкіня World Association of Emergency Psychology (WAEP). Керівниця БО «БФ Східно Український центр захисту жінок».
- Олег Миколайович Ломов — Лікар психіатр,нарколог,психотерапевт,головний лікар МЦ Феникс,член EAP(Европейскої Асоціації Психотерапевтів),амбасадор го Альянс Ментального Здоров’я
- Андрій Юрійович Захаров– Практичний психолог, спеціаліст по роботі з узалежненнями, член Національної психологічної асоціації, дивізіон Адиктологія
Програма тренінга
«Стрес, психотравма, психічні розлади та стани залежності — сучасні методики діагностики та лікування»
|
Розділ |
Дата |
Час |
Тема |
|
|
Лекція 1 |
||||
|
Знайомство та вступ до курсу |
20.10.25 |
19:00-21:00 |
Знайомство |
|
|
Формування чіткого розуміння мети курсу |
||||
|
Визначення завдань і очікуваних результатів. |
||||
|
Обговорення специфіки роботи психіатра, психолога, адиктолога у сфері психічного здоров’я. |
||||
|
Лекція 2 |
||||
|
Психіатричний статус. Оцінка. Портрет |
23.10.25 |
19:00 – 21:00 |
Основи оцінки психіатричного статусу |
|
|
Побудова психіатричного портрету клієнта |
||||
|
Практичні інструменти діагностики |
||||
|
Лекція 3 |
||||
|
Психофізіологія станів людини. Психофізіологія адаптації |
27.10.25 |
19:00 – 21:00 |
Види адаптації |
|
|
Загальні принципи адаптації |
||||
|
Дезадаптація |
||||
|
Лекція 4 |
||||
|
Норма / Патологія при стресі. Red Flags |
30.10.25 |
19:00 – 21:00 |
Реакції на травмівну подію, як спектр станів від гострої реакції на стрес до ПТСР |
|
|
Критерії норми у відповідь на гострий стресс |
||||
|
Межа між нормальною та патологічною реакцією на кризову ситуацію |
||||
|
Навчання та практичне відпрацювання технік стабілізаціі психофізіологічного стану після травматичного впливу |
||||
|
Лекція 5 |
||||
|
Вплив травми на тіло. Контініум Тіло–Свідомість |
03.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Трикутник травми. Зв’язок тілесних симптомів та психіки |
|
|
Реакція вегетативно-нервової системи на небезпеку чи загрозу життю та маршрути їх проявів у тілі |
||||
|
Протоколи допомоги , через розуміння особливостей проявів травми у тілі. Felt Sense |
||||
|
Лекція 6 |
||||
|
Загальна психопатологія при психотравмі |
06.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Патологія аффективної та вольової сфери |
|
|
Тривога та страх |
||||
|
Розлади харчової поведінки |
||||
|
Лекція 7 |
||||
|
Невротичні розлади: розбір клінічних кейсів |
10.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Класифікація |
|
|
Діагностика |
||||
|
Розбір парктичних кейсів |
||||
|
Лекція 8 |
||||
|
Психіатричні захворювання при хронічному дистресі |
13.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Найпоширеніші психіатричні стани |
|
|
Методи діагностики |
||||
|
Підходи до супроводу |
||||
|
Лекція 9 |
||||
|
Психосоматични розлади |
17.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Психосоматичний підхід в психології і медицині |
|
|
Еволюція теорій розвитку психосоматичних розладів |
||||
|
Механізми психологічного захисту |
||||
|
Класифікація, зміни в DSM-5 та МКХ-11 |
||||
|
Профілактика психосоматичних розладів |
||||
|
Лекція 10 |
||||
|
Алгоритм надання допомоги в екстремальних/кризових умовах |
20.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Прийоми невідкладної психологічної допомоги. |
|
|
Покроковий план дій фахівця |
||||
|
Психологічне консультування в кризових умовах |
||||
|
Практичне відпрацювання |
||||
|
Лекція 11 |
||||
|
Алгоритми надання допомоги при гострих реакціях на стрес: Демонстраційні сесії роботи з клієнтами у кризі |
24.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Гостра реакція на стрес – нормальні і патологічні прояви |
|
|
Алгоритми допомоги |
||||
|
Демонстраційні сесії |
||||
|
Лекція 12 |
|||
|
Особливості впливу психотравми в дітячому та підлітковому віці |
27.11.25 |
19:00 – 21:00 |
Психічні розради у дітей та підлітків |
|
Діагностика |
|||
|
Особливості реакції |
|||
|
Розбір клінічних кейсів |
|||
|
Лекція 13 |
|||
|
Ресурси особистості. Психо-соціальна підтримка |
01.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Виявлення та активізація ресурсів клієнта |
|
Створення системи соціальної безпеки для можливості відновлення після травми |
|||
|
Організація психосоцільної підтримки |
|||
|
Розвиток мережі ресурсів |
|||
|
Лекція 14 |
|||
|
Введення в адиктологію. Стадії залежності |
04.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Крітерії. Характеристики. Етіопатогенетичні фактори виникнення залежності |
|
Психологічні особливості осіб з адиктивними формами поведінки |
|||
|
Стадії формування залежності |
|||
|
Етапи змін |
|||
|
Лекція 15 |
|||
|
Мотиваційне консультування |
08.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Принципи, навички, техніки |
|
Демо-сесія: мотиваційне інтерв’ю з клієнтом |
|||
|
Обговорення |
|||
|
Лекція 16 |
|||
|
Інтегративний протокол роботи з залежними на 6 місяців |
11.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Етапи, цілі, взаємодія |
|
Програма «Smart Recovery» як сучасна наукова терапевтична допомога залежним |
|||
|
Програма 12 кроків |
|||
|
Лекція 17 |
|||
|
Замісна підтримуюча терапія |
15.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Нормативно-правова база |
|
Особливості проведення |
|||
|
Лекція 18 |
|||
|
Співпраця психіатра -нарколога та психолога |
18.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Ролі та взаємодія фахівців |
|
Організація мультидисциплінарної роботи |
|||
|
Робота з залежними в ремісії |
|||
|
Фактори, фази зриву. Профілактика зриву |
|||
|
Лекція 19 |
|||
|
Зворотній зв’язок |
22.12.25 |
19:00 – 21:00 |
Зворотній зв’язок, відповіді на питання учасників |